Kluczowe zasady zdrowego trybu życia

8 miesięcy ago admin 0

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że zdrowie naszego organizmu odpowiada wiele różnych procesów. Zwykle wspomina się tylko o odżywianiu i aktywności fizycznej, co jest sporym błędem. Owszem, są to ważne elementy zdrowego trybu życia, ale nie jedyne.

TOP 5 zasad zdrowego trybu życia

Jakie są kluczowe zasady zdrowego trybu życia? Co wpływa na zdrowie? O jakie procesy należy zadbać, by cieszyć się optymalną kondycją naszego organizmu – zarówno fizyczną, jak i psychiczną?

1. Dieta

Na pierwszym, najważniejszym miejscu znajduje się dieta. To, co jemy ma ogromny wpływ na to jak funkcjonuje nasz organizm. Zdrowe odżywianie to przede wszystkim dostosowywanie się do zasad takich jak:

  • konsumpcja o stałych porach
  • minimum 5-6 posiłków w ciągu doby
  • odpowiednio zbilansowana dieta
  • dobór wysokiej jakości produktów
  • minimum 2-3 litry wody na dobę

2. Aktywność fizyczna

Uprawianie sportu niesie za sobą szereg różnych korzyści. Wpływa nie tylko na nasze zdolności motoryczne i siłowe, ale także poprawia kondycję psychiczną. Zdecydowanie najefektywniejszym rodzajem ćwiczeń jest trening aerobowy, którego cechuje:

  • odpowiednia intensywność (65-85% maksymalnego tętna wysiłkowego)
  • odpowiednia objętość (minimum 30 minut)
  • odpowiednia forma (ćwiczenia muszą rozwijać więcej niż jedną grupę mięśniową)

3. Sen

Niezwykle ważnym elementem zdrowego trybu życia jest sen. To właśnie wtedy, zachodzi proces regeneracji sił. Sen musi:

  • trwać minimum 6-8 godzin
  • odbywać się w komfortowych warunkach
  • odbywać sie o stałej porze

4. Relaks

Bardzo często podejmując trudy zmiany stylu życia na zdrowszy zapominamy o równie ważnej sferze jaką jest psychika. Zwykle metamorfoza ograniczana jest tylko do sfery fizycznej co jest sporym błędem. Warto zadbać również o regularny relaks: jogę, czytanie książki czy oglądanie filmu. Pomoże to w eliminacji czynników stresogennych.

5. Badania

Zdrowy styl życia wpływa bezpośrednio na naszą kondycję fizyczną i psychiczną. Nie oznacza to jednak, że będziemy zawsze zdrowi. Ograniczamy ryzyko chorób oraz ich intensywność. Warto jednak realizować dodatkowe badania kontrolne.