Jazda na rowerze na odchudzanie – czy warto?

6 miesięcy ago admin 0

Wydawać by się mogło, że trening odchudzający musi być trudny, żmudny i mało przyjemny. Czy aby na pewno? Czy nie można realizować takiej aktywności fizycznej, która jednocześnie przyniesie nam radość i zwiększy ilość endorfin w organizmie?

Można! A najlepszym tego przykładem jest jazda na rowerze. To forma treningowa, która przez wielu postrzegana jest jako rekreacja. Dzięki temu, możemy mówić o „przyjemnym sposobie” na redukcje kilogramów.

Redukcja kilogramów, a jazda na rowerze
Oczywistym jest to, że nie każda przejażdżka rowerowa okaże się lekiem na całe zło i spowoduje realną zmianę w składzie i budowie ciała. Aby można było nazwać jazdę na rowerze skutecznym treningiem odchudzającym, musi on spełniać kilka warunków.

Przede wszystkim, jazda na rowerze powinna być realizowana zgodnie z zasadą intensywności minimalnej wynoszącej 65% tętna maksymalnego. W przypadku mniejszej intensywności, proces spalania będzie zachodzić w minimalnym, nieodczuwalnym tempie.

Istotna jest również objętość treningowa. Nie może być ona mniejsza aniżeli 30-45 minut. Wynika to z faktu, iż organizm dopiero po kilkunastu minutach regularnej aktywności fizycznej rozpoczyna pobieranie energii z materiału zapasowego, tj. tkanki tłuszczowej.

Jazdę na rowerze warto uskuteczniać po terenach równych, tzn. pozbawionych podjazdów i zjazdów. Dzięki temu będziemy w stanie utrzymać jednostajne tempo (intensywność), co zapewni najlepsze wyniki.

Jazda na rowerze – ile schudnę?
Podawanie wartości w kilogramach jest niemożliwe. Wyliczyć można natomiast ilość spalonych kalorii. W tempie od 15 do 20 kilometrów na godzinę można spalić około 500 kcal w umownym czasie 60 minut.

Ilość zredukowanych kilogramów zależna jest od diety, innych form aktywności fizycznej oraz indywidualnych uwarunkowań. Nie mniej jednak, przy systematycznej jeździe na rowerze (kilka razy w tygodniu) i zachowaniu zasad zdrowego żywienia można schudnąć do kilku kilogramów na miesiąc.