Sposób na odchudzanie – trening rowerowy

8 miesięcy ago admin 0

Redukcją zbędnych kilogramów trudni się wiele osób. Wszak, nadwaga to choroba, która dotyka naprawdę ogrom społeczeństwa. Obecnie, szacuje się, że na nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie narzeka około połowa społeczeństwa Europy.

Sposobów na redukcję zbędnych kilogramów jest wiele. Niestety, większość z form treningowych trudno określić mianem łatwych i przyjemnych. Zdecydowana większość jest zwyczajnie w świecie – trudna, nieatrakcyjna i bardzo wymagająca.

Istnieją jednak metody, które są nieco przyjaźniejsze. Z całą pewnością do tego grona zaliczyć można trening rowerowy. Wszak, jazda na rowerze to zajęcie hobbystyczne, które może nieść za sobą dodatkową korzyść w postaci odchudzania organizmu.

Korzyści płynące z jazdy na rowerze
Trening rowerowy poza tym, że generuje zapotrzebowanie energetyczne i tym samym spala kalorie, to także doskonały pomysł na poprawę samopoczucia. Ta forma aktywności ruchowej zaliczana jest do rekreacji.

Ponadto, jazda na rowerze to także poprawa pracy serca, układu nerwowego oraz krwionośnego. Dodatkowo – nie stanowi obciążenie dla stawów. Nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Jak powinien wyglądać trening rowerowy?
Jazda na rowerze, aby niosła za sobą korzyść w postaci szybkiego odchudzania powinna być realizowana zgodnie z trzema prostymi zasadami, a mianowicie:

  1. Tempo jazdy powinno wynosić 15-20 kilometrów na godzinę (3:30-4:00 – 1 kilometr).
  2. Czas pojedynczej sesji treningowej powinien być nie mniejszy niż 45 minut.
  3. Jazda na rowerze powinna być realizowana w jednostajnym tempie po prosto ukształtowanym, niewyboistym terenie.

Ilość sesji treningowych na tydzień to kwestia dowolna. Nie mniej jednak, warto zachować pewną regularność – stałe pory i odstępy między każdym kolejnym treningiem. Pozwoli to naszemu organizmowi załapać pewien rytm i dostosować swoją pracę do realizowanej aktywności fizycznej.

Aby trening rowerowy był dostatecznie skuteczny, warto zadbać także o dietę oraz suplementację uzupełniającą.