Odchudzanie jest proste

1 rok ago admin 0

Nadwaga to zmora milionów osób na całym świecie. Liczba osób borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej każdego roku wzrasta, co jest powodem do prawdziwego niepokoju. Wszak, otyłość niesie za sobą śmiertelne konsekwencje w trzech milionach przypadków (każdego roku).

Odchudzanie jest proste!

Boisz się tego jak diabeł święconej wody. Uważasz to za proces trudny, często niemożliwy do wykonania. Nie podejmujesz próby zaslaniając się uwarunkowaniami fizycznymi. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim – nie jesteś przygotowana mentalnie na zmiany, co w przypadku długotrwałego procesu odchudzania jest absolutnie kluczowe.

Odchudzanie wbrew pozorom jest procesem niezwykle prostym. Jedynym ograniczeniem jest nasza psychika, która często nie pozwala nam zmienić czegoś w swoim życiu. Tłumaczymy to tendencją do tycia, wolną przemianą materii i tym podobnymi. Czy to, aby na pewno jest tak ograniczające? Tysiące ludzi ze zdecydowanie gorszymi uwarunkowaniami indywidualnymi poradziło sobie z nadwagą wynoszącą 5, 10, 20, a nawet 50 kilogramów. Dlaczego Tobie miałoby się nie udać?

Gdzie jest Twoja motywacja?

Jeśli nie zależy Ci na wyglądzie zewnętrznym i opinii innych, to pomyśl o własnym zdrowiu. Udowodniono, że nadwaga może skutkować wieloma zaburzeniami w funkcjonowaniu organizmu, a jej nielecznie doprowadzić może nawet do zgonu.

Nie podejmujesz próby, bo brakuje Ci motywacji? Jeśli problem jest mocno zakorzeniony w Twojej głowie, to żadna publikacja Cię do tego nie przekona. Wówczas, warto skorzystać z porady psychologa. Wbrew pozorom, konsultacja ze specjalistą może sprawić, że w radosnych podskokach podejmiesz trudy odchudzania.

Jak pokazują opinie innych, tych, którym się udało – najlepszą motywacją do realizacji postanowień jest stworzenie możliwie sprecyzowanego planu działania. Wypełnianie pojedynczych zadań jest łatwiejsza, aniżeli spoglądania na proces odchudzania całościowo. Istotnym elementem jest również nie orientowanie się na wynik, tzn. nie należy patrzeć na wyniki, a jedynie na fakt zrealizowania konkretnego postanowienia. Dlatego też, tak istotne jest stawianie celów na które mamy bezpośredni wpływ, tj takich, które możemy wypełnić. Dla przykładu, postanowienie „schudnę 5 kg w miesiąc” jest błędne, a postanowienie „będę utrzymywał dietę przez najbliższy miesiąc” jest poprawne. Wynika to z faktu, iż nie jesteśmy w stanie określić czy nasz organizm jest zdolny do metamorfozy wynoszącej -5kg.