Jak pozbyć się nadwagi przy menopauzie?

9 miesięcy ago admin 0

Jednym z podstawowych objawów menopauzy jest nadmierne tycie. Uwarunkowane jest to przez spowalniający metabolizm oraz nadmierny apetyt.

Szacuje się, że nawet 60% kobiet w wieku powyżej 50. lat może borykać się z nadmiarem zbędnych kilogramów. Jak sobie z tym poradzić? Co zrobić, żeby schudnąć w tym wieku?

Odchudzanie, czyli o trudach redukcji zbędnych kilogramów
Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że odchudzanie to proces, który jest niezwykle wymagający. Wszak, należy zadbać nie tylko o zmianę nawyków żywieniowych, ale także odpowiednią dawkę aktywności fizycznej. Niekiedy niezbędne jest również zastosowanie odpowiedniej suplementacji. O każdym z wyżej wymienionych elementów pokrótce przeczytają Państwo poniżej.

Dieta odchudzająca
Jadłospis przy menopauzie musi zostać zbilansowany. Co więcej, musi być regularny i wolny od ciężkostrawnych posiłków. Należy jeść częściej, ale w mniejszych porcjach, gdyż to pozwoli organizmowi na bieżące trawienie.

Trening odchudzający
Zdecydowanie najważniejszym elementem odchudzania w wieku 45+ jest trening. To forma pozwalająca na faktyczną redukcję. Wszak, poprzez ruch generujemy zapotrzebowanie energetyczne. Gdy jest ono za duże, to organizm zmuszony jest do czerpania energii z materiału zapasowego, a konkretniej – tkanki tłuszczowej.

Formy treningowe są bardzo różne. Dla dojrzałych kobiet zaleca się w szczególności takie ćwiczenia jak aqua-aerobik, nordic walking czy jazdę na rowerze. Należy unikać wszelkich ćwiczeń, które mogą obciążać stawy.

Suplementacja na odchudzanie
Bardzo ważnym elementem odchudzania jest również suplementacja. Zastosowanie odpowiednich środków wspomagających odchudzanie może pomóc w poprawie tempa metabolizmu, ograniczeniu apetytu. Ponadto, takie środki jak błonnik, kwas chlorogenowy czy kwas hydroksycytrynowy mogą pozytywnie oddziaływać na pracę całego układu trawiennego.

 

A Ty czytelniczko, jak sobie radzisz z rosnącą wagą w czasie menopauzy? Czy stosujesz dietę i suplementy? Z jakiej formy treningowej korzystasz? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.